Immuunsüsteemi kolm saladust - Kuidas olla talvel terve

Immuunsüsteemi kolm saladust - Kuidas olla talvel terve

Kirev ja kiire maailm pakub meile sadu võimalusi ja ideid kuidas hoida end terve ja reipana. Kindlasti on igal ideel oma lugu ja tõekriteerium. Kõigi nende põnevate ja kohati üsna ekstreemsete ideede kõrval on olemas ka veidi lihtsam ning efektiivsem lahendus oma immuunsüsteemi tugevdamiseks.

Me kõik teame, et üldjuhul algab haiguste periood sügisel, kui ilmad muutuvad jahedaks, ööd pikemaks ning päikest jääb üha vähemaks. Suvel on päike ja siis me oleme harva haiged. On ju nii?
Sügise saabudes hakkavad meid aga peagi kimbutama nohu ja külmetushaigused. Mida aega edasi, seda tõenäolisemalt läheme kaasa ka gripilainega. Küsimus ei ole selles, et suvisel perioodil ei oleks viiruseid, vaid selles, et suvisel perioodil on meie immuunsüsteem tugevam ja saab haigustekitajatega paremini hakkama. Teisisõnu suvel on küll viiruseid sama palju kui talvel, kuid tänu tugevamale immuunsusele me lihtsalt ei haigestu.

Suvisel perioodil on meie toidulaual oluliselt rohkem värsket toitu ning seega on ka organismis C-vitamiini tase kõrgem. C-vitamiin on üks olulisemaid vitamiine immuunsüsteemi toimimise juures. Haiguste perioodil ning haiguste järgselt aitab just C-vitamiin meil kiiremini taastuda.

Teine oluline vitamiin, mida me suvel oluliselt rohkem saame, on D-vitamiin. Uuringud on näidanud, et inimesed, kelle D-vitamiini tase on vähemalt 95nmol/L väheneb ülemiste hingamisteede haiguste riski kuni 3 korda. 

Kolmas ja mitte vähemtähtis immuunsüsteemi mõjutaja on stress. Suve soojus ning päike mõjutavad meie meeleseisundit positiivselt, tehes meid rõõmsamaks ning seeläbi väheneb ka stress ning pinge.

Sügisel väheneb oluliselt nii päikepaiste kui ka värske ning vitamiinirikka toidu osakaal meie menüüs. Sügisene hämarus ning päikese vähesus mõjutavad meile rusuvalt. Palju on räägitud nn sügismasendusest. Kõik see mõjub otseselt meie immuunsüsteemile ning haiguse vastupanuvõimele.

Selleks, et sügis-talvine periood ei muutuks meie organismile liialt koormavaks, on oluline säilitada suvine vitamiinide tase. Lisaks sellele on väga tähtis hoolitseda ka selle eest, et meil oleks piisavalt puhkust – põhiliselt kvaliteetse une näol.  See on väga oluline just stressirohkel ajal. Hästi väljapuhanuna suudame me keerukamate olukordadega oluliselt paremini toime tulla ilma, et need ei tekitaks meis liigset stressi ning sellest tulenevat kurnatust.

Seega, enne kui asuda otsima imeravi oma tervise turgutamiseks, hoolitsege, et teie D- ja C-vitamiini tase oleks suviselt kõrge ning puhake end alati hästi välja. Nii toimides hoiate oma immuunsüsteemi tugevana ja vähendate oluliselt haigestumise riski.

iPharma e-poest leiate kindlasti endale meelepärase komplekti efektiivseid preparaate.

Olge terved!



Seotud tooted